כ’ חשוון יום הולדת מייסד ישיבות “תומכי תמימים” חב”ד

כ’ חשוון יום הולדת כ”ק אדמו”ר רבי שלום דובער נ”ע, בשנת תרכ”א

מייסד ישיבות חב”ד ‘תומכי תמימים​’

יום סגולה, מזלו של הנשיא גובר והדבר פועל התגברות בעבודתם של חסידים ושל כלל ישראל, ועל ידם בכל העולם כולו

(שיחת הרבי, ספר השיחות תשמ”ח עמ’ 70)

מהוראות הרבי ליום מסוגל זה:

1. החלטות טובות בהפצת היהדות והחסידות

​ביום זה צריך כל אחד ואחד לקבל החלטות טובות להוסיף בהפצת המעיינות חוצה ובמיוחד הפצת התורה והמצוות והפצת היהדות בכלל, כפי שהם חדורים בפנימיות התורה שנתבארה בתורת חסידות חב”ד, ועד להפצת אור הקדושה בכל העולם כולו, גם בנוגע למצוות שנצטוו בני נח.

2. להיכנס לישיבת תומכי תמימים להתפלל וללמוד ולתת צדקה

​בשנת תשמ”ט – שכונתה “שנת הבניין”, הציע הרבי שביום זה וגם בימים שלפניו ואחריו, ישתדל כל אחד ואחד הנמצא בכל עיר ועיר שבה קיימת ישיבת תומכי תמימים וסניפיה, ובפרט בארץ הקודש, להיכנס לבניין הישיבה, ולעשות שם פעולות טובות בכל שלושת העניינים שעליהם העומד עומד, תורה עבודה (תפילה) וגמילות חסדים – להתפלל או לומר מזמור תהילים, ובפרט מזמור התהילים של בעל יום ההולדת (בשנה זו פרק י”ב), ללמוד מתורתו ולתת צדקה.

​בעיר שאין בה ישיבה זו – יעשה זאת בתוך בניין שתפקידו מעין הישיבה, כגון בית חב”ד, בית תורה, תפילה וגמילות חסדים. ומובן שעל פי הציווי “ואהבת לרעך כמוך”, יש להשתדל להשפיע על יהודים נוספים שגם הם יעשו כך, ובפרט ברבים.

3. להשתדל ללמוד מקונטרס הרבי הרש”ב הנקרא “החלצו”

כדאי ונכון שבין הענינים שלומדים מתורתו של בעל יום ההולדת, ילמדו גם קונטרס ‘החלצו’ שעל ידי זה יתווסף באהבת ישראל ואחדות ישראל.

(ספר השיחות תשמ”ז ח”א ע’ 69)​

זה הזמן לקחת ב’הקפה’ ולהתברך בכל הברכות!

הרבי הרש”ב כותב שאחת הסיבות שההקפות בשמחת תורה נקראים בשם זה, היא כי עלינו לקחת ב’הקפה’​.

הקב”ה נותן לנו ברכות כבר בתחילת השנה, בבני חיי ומזוני רוויחי, ואנו פורעים ומשלמים לו במשך כל ימות השנה בתורה ובמצוות שלנו.

קחו גם אתם בהקפה היום, ותרמו לבניין החדש ההולך ומוקם בימים אלו.​

​אנו זקוקים להמשך התמיכה שלך, עבור שלב ב’ והמשך סיום הבנייה של הבניין החדש. זה הזמן להיות שותף ולקחת חלק בתרומה עבור המשך הדור הבא של תומכי תמימים, הרבנים, השלוחים של הרבי בכל רחבי העולם, חסידים ואנשי מעשה היוצאים מהישיבה ובונים את הדור הבא.
כן, גם אם לקחת כבר חלק בבנין, אנא השתתף בתרומה ביום מסוגל זה ובעז”ה תזכה לברכות הרבי המיוחדות ל’תומכי תמימים’, וכפי שאמרנו ​בשמחת תורה “תומך תמימים – הושיעא נא” ! בזכות התמיכה בישיבה הקדושה של תומכי תמימים זוכים לברכות עד בלי די בכל המצטרך !

אנא רשמו את שמותיכם ושמות בני המשפחה לפידיון נפש מיוחד שיכתב עבור התורמים.

ב”ה עובדות רבות קיבלנו על משאלות שהתגשמו בפועל ממש עבור התורמים לישיבה.​

לתרומה שלך לכבוד כ חשוון לחץ כאן

רוצים להגיב על הכתבה?

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים כל הזמן!

עוד בחדשות הישיבה

Scroll to Top