י שבט מנהגי יום ההילולא רבי יוסף יצחק הרבי הקודם זיע”א

 י בשבט יום הסתלקות של כ”ק אדמו”ר מהוריי”צ (רבי יוסף יצחק) נבג”מ זיע”א, בגיל שבעים. בש”ק פ’ בא כרבע שעה לפני שמונה בבוקר, ומנוחתו כבוד באוהל בניו יורק. (אג”ק אדמו”ר מהוריי”צ ח”י ע’ שסב).

כל אחד ואחת, אנשים נשים וטף, ינצלו ‘עת רצון’ זו:

א) בלימוד התורה – בבוקר קודם התפילה ילמד כל אחד לעצמו פרק תניא, וכן לאחר תפילת מנחה. כמו כן נהוג ללמוד את המאמר “באתי לגני” אותו מסר הרבי הריי”צ להדפיס וללמוד. וכן ללמוד המשניות המתחילות באותיות שמו הקדוש.

ב) בנתינת צדקה –  – ירים כל אחד תרומה לענינים השייכים לנשיאנו, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שחיו, וכן קודם תפילת מנחה.

ג) כתיבת פדיון נפש – לאחר תפילת הבוקר וחזרת המאמר של הרבי, יקרא כל אחד פדיון נפש. להניח הפ”נ אח”כ בין דפי מאמר קונטרס וכו’ שלו, ולשלחו על מנת לקראו על הציון שלו.

ד) להשתדל לקיים התוועדות עם בני הבית ולהסביר להם אודות כ”ק הרבי הריי”צ, ועבודותו ומסירות נפשו לתורה ומצוות אשר עבד בה כל ימי חייו.

וכן (אלו הראויים לזה) יבקרו בבתי כנסת ובבתי מדרשות ולחזור שם שיחה או פתגם מתורתו של הרבי הריי”צ ולבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, ולעורר אודות תקנתו באמירת תהילים ולימוד חומש עם רש”י ולימוד התניא (חת”ת).

ה. הדלקת נר נשמה ואם אפשרי העשוי שעווה (ר”ת הקיצו ורננו שוכני עפר).

אם מאיזו סיבה שתהיה לא נעשה הנ”ל או חלקו ביום השנה, צריך להיות תשלומין והשלמה בימים הסמוכים.

(ממכתב הרבי לקראת יום ההילולא תשי”א)

להורדת קובץ לימוד ליום ההילולא לחצו כאן

לתרומה לכבוד י שבט לחצו כאן

להורדת שיעור במאמר באתי לגני תשכ”ב מאת הרב זושא אלפרוביץ, לחצו כאן

רוצים להגיב על הכתבה?

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים כל הזמן!

עוד בחדשות הישיבה

Scroll to Top