מה קורה כל עשר שנים בחיים שלנו?

ב שנת תשי”א -1951 השנה שקיבל הרבי מליובאוויטש את נשיאות חב”ד, אירע סיפור מדהים המלמד אותנו מה עובר עלינו בכל מספר שנים בחיינו.
הבחור דוד רסקין (לימים מנהל הישיבה ב-770) סיפר שעל-פי הוראת הרבי בשבת בראשית, ניסה לפעול על יהודי אחד, בעל חנות המכבסה בברוקלין, שיניח תפילין, אך זה סירב בתוקף.
לאחר מספר ימים שוב ניסה לדבר עמו על תפילין, אך הלה המשיך בסירובו. הדבר נגע לו מאוד והחליט לפנות אל הרבי ולשאול בעצתו.
הרבי אמר לו שיסביר לבעל המכבסה, שאצל כל אדם במשך ימי חייו בכל עשר שנים משתנה אצלו אופן ההשקפה והמבט שלו על החיים, העולם ועל כל העניינים שמסביבו, ומכיוון שכך, הרי ייתכן שאם הוא עתה בן 50 או 60, הנה בעוד עשר שנים ישתנה המבט שלו על עניין התפילין ואז יצטער על כך שלא הניח תפילין בכל השנים שעברו, ולכן כדאי שיניח תפילין כבר מעתה.
הוא חזר אל המכבסה למסור לו את דברי הרבי, אולם מיד בכניסתו לחנות צעק עליו בעל החנות שהוא לא מעוניין לשמוע שום דבר וכי הוא דורש שיעזוב מיד את המקום.
לבסוף נתרצה לשמוע מה בפיו:
הבחור אמר לו שהוא רוצה להעביר לו מסר מהרבי. כשסיים את דבריו, הבחין שבעל החנות התרכך והפך לאדם אחר. הוא שקע בהרהורים משך זמן מה, וכשהתעורר ממחשבותיו אמר שהוא מסכים להניח תפילין ושמחר יבוא אל המכבסה להניח עמו תפילין. ואכן, למחרת בבוקר הגיע הבחור והניח עמו תפלין.
זהו כוחו של הרבי למצוא את הדרך הנכונה לכל נשמה. אמנם המסר של הדברים שייך לכל אחד מאיתנו!
צילום מאת CatherineMunro בוויקיפדיה האנגלית, CC BY-SA 3.0,
(‘התקשרות’ א’תכא)

רוצים להגיב על הכתבה?

הירשמו לניוזלטר שלנו

הישארו מעודכנים כל הזמן!

עוד בחדשות הישיבה

Scroll to Top